חברת קידום אתרים
לקידום האתר צרו איתנו קשר 03-5583657
 

בניית פרופיל קישורים טבעי ואיכותי לשנת 2014

בניית פרופיל קישורים טבעי ואיכותי לשנת 2014

 נראה כי בניית פרופיל קישורים מעולם לא נראתה משימה כה מורכבת : לאחר שבחודש אפריל 2012 מיליוני אתרים מכל העולם נפגעו עקב עדכון פינגווין וקישורים שהוגדרו אז כלא טבעיים, מקדמי אתרים רבים מצאו פיתרון בדמות "החלפת מאמרים" או "פוסטים אורחים" בין אתרים באיכות גבוהה יותר, כאשר הם זונחים את אתרי המאמרים הקלאסיים אליהם כל אחד היה יכול לשלוח מאמרים כאוות נפשו. על קישורי "זבל" כמו למשל קישורים שיצאו מהחלק התחתון של האתר, אף מקדם אתרים שתפס מעצמו לא העז יותר להמליץ… לפחות לא בפומבי…

כעת, בתחילת 2014, נראה כי מערכת היחסים המורכבת שבין גוגל למקדמי האתרים התהפכה, או לכל הפחות נטתה על צירה : אם עד כה גוגל הודיעו באופן ברור על שינויי אלגוריתם ונתנו לכולם לנחש מה הייתה המשמעות שלהם, כיום קשה מאוד לחלץ מפי אנשי גוגל הודאות בדבר שינויי אלגוריתמים ספציפיים ובכלל זאת כאלו העוסקים בבניית קישורים. לעומת זאת, ראש מחלקת הספאם של גוגל, מאט קאטס ומנהלי הקהילות השונים כגון ג'ון מולר מדברים לא מעט לאחרונה על בניית קישורים.

הבעיה מתחילה כאשר מתחילים לנתח את אותן ההכרזות ומבינים שמבחינת ראשי גוגל, שום קישור שנוצר באופן מלאכותי הוא כבר לא תקין והפעם בניגוד לעבר אין כאן מקום לפרשנות : רק לפני שבועות אחדים, קאטס עצמו פרסם פוסט ממנו משתמע שמנקודת המבט שלו, כל מי שמעוניין לשלוח לכם מאמר עם קישור הוא בבחינת חשוד מיידי במכירת קישורים. מדוע? מכיוון שבהרבה מאוד מקרים, קריאה מדוקדקת של המכתב תחשוף שבעל האתר יקבל גם "תרומה" עבור הכנסת המאמר, כשמכירת קישורים היא כידוע פרקטיקת בניית הקישורים החמורה ביותר על פי גוגל מזה שנים ארוכות.

ההבדל בין קישור טבעי לפרופיל קישורים טבעי

כעת נשאלת השאלה מה בעצם ניתן לעשות במצב בו מצד אחד אסור לכאורה לבנות כמעט שום סוג של קישורים, אך מצד שני קישורים עדיין חשובים מאוד על מנת להתקדם בדירוגים?

מקדמי האתרים המחמירים המייצגים את גישת בית שמאי ולמעשה מגדירים את עצמם קודם כל כמשווקים או מנהלי תוכן, גורסים כי כל קישור שנבנה על מנת להעביר "מיץ קישורים" (לעיתים מתייחסים אליו בטעות גם כ – Pagerank שהוא אלגוריתם נפרד בפני עצמו) הוא בבחינת איסור ויכול לגרור עונש חמור מצד גוגל.לכן, לדעתם, פרופיל קישורים טבעי יכול להיות רק פרופיל קישורים שבנוי כולו מקישורים שנוצרו על ידי גורמים חיצונים ללא התערבות של חברת קידום האתרים.  מסיבה זו, התפקיד העיקרי של המשווק האינטרנטי הוא לא לבנות קישורים, אלא לבנות תוכן טוב, מקורי ויוצא דופן שימשוך אתרים אחרים לקשר אל האתר.

לעומת זאת, מקדמי האתרים הנוקטים בגישה ההפוכה (בית הלל) גורסים כי למרות כל האיסורים של גוגל, אילו בחברה היו רוצים לבטל לחלוטין את חשיבותם של הקישורים, היו כבר מוצאים שם דרך לעשות זאת (כמו שעשו במנוע החיפוש הרוסי יאנדקס לאחרונה…). מסיבה זו, כל עוד בונים קישורים היוצאים מדפים בעלי תוכן מקורי שיש להם ערך לגולש (בין אם בבלוג, אתר מאמרים או פורום), הרי שהדבר יכול להועיל לקידום.

האם יש פרופיל קישורים מושלם?

כמו בהרבה מקרים של הצגת שתי גישות מנוגדות ,בכל אחת מן הגישות יש היגיון, אך לכל אחת מהן גם יש נקודות תורפה משמעותיות :

 המקדמים המחמירים במיוחד מתעלמים כמעט לחלוטין מן העובדה שהיכולת להתקדם בגוגל מבוססת בין היתר על רמת התחרותיות בכל נישה ספציפית, ולכן יש מעט מאוד משווקים שיכולים נניח לקחת אתר של חשמלאי ולהפוך אותו למקור מספיק אמין כדי שאחרים ירצו לקשר אליו… גם אם ניתן יהיה למשל להפיק עשרות קטעי וידאו או טיפים שימושיים, רק הפרסום והשיווק של האתר והחומרים השונים יוכלו לגזול את תקציב הקידום השנתי לאתר באותו סדר גודל בחברת קידום סטנדרטית… לכן הגישה מתאימה בעיקר לאתרים שהם מותג או שיש להם מוצר חדשני מאוד ומעט מתחרים.

לעומת המקדמים המחמירים, הטענה העיקרית של המקדמים המקלים היא בעייתית בעיקר בפן הכמותי : רבים מהם משתמשים בתירוץ של קישור טבעי על מנת לבנות מספר גדול במיוחד של קישורים בתבנית שבוודאי לא נראית טבעית לגוגל, מה שלעיתים אכן מסכן את בעלי האתרים עצמם (קידום שחור).

אם כך, התשובה המתבקשת לשאלה שהוצגה בכותרת היא שפרופיל הקישורים המומלץ חייב לאזן בין שתי הגישות: מצד אחד אין טעם לא לבנות קישורים בכלל ולהוציא אלפי שקלים על רק פעולות נקודתיות במטרה שיביאו ליצירת קישורים "ספונטניים". מצד שני, אסור להתרכז רק ביצירת תוכן לשם הוצאת הקישור ובעיקר חייבים להבין שלעיתים עדיף לבנות קישור שאולי נראה פחות טוב על הנייר (ובמיוחד קישור שלא מתאים ב- 100% למונח אותו רוצים לקדם), אך יש לו גם אפקט שיווקי שמכפה על כך. במילים אחרות, איכות על פני כמות.

בהצלחה!

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר