חברת קידום אתרים
לקידום האתר צרו איתנו קשר 03-5583657
 

יחסי ציבור, דוברות והקשר ביניהם לעולם האינטרנט

במסגרת הלימודים בחוג לתקשורת או בתחום מינהל עסקים בהתמחות הרלוונטית, נחשפים לתיאוריות וחומר לימודי המתאים למקצועות חופפים כגון: פרסום, שיווק, יחסי-ציבור ודוברות. ההחלטה באיזה מקצוע לעסוק, תלויה בזיקה האישית של כל סטודנט.

קיימת חפיפה רבה בין המקצוע יחסי ציבור לדוברות. בעלי תפקידים אלה, מוצאים עצמם עובדים בשיתוף פעולה מלא לקידום אותה מטרה ארגונית, להשיג את אותו יעד עסקי ובעיקר לבנות מוניטין מקצועי.

גם בדוברות וגם ביחסי ציבור לומדים על אסטרטגיה שיווקית, אתגרים פרסומיים, ההבדל איך בוחרים לתרגם את תיאוריה למקצוע. בדוברות עיקר העשייה מתמקדת סביב אותו ארגון ביחסי ציבור אפשר לפעול מול מספר ארגונים במקביל. דוברות מדברת בשם הארגון, יחצ"נות (יחסי ציבור) עושים עבור הארגון.

הבדל נוסף בין שני התפקידים תלויה ביעדים האישיים של כל אדם הבוחר לעסוק במקצועות אלה. ככל שאדם מחפש דרגות חופש לביצוע, אוהב עבודת שטח, נהנה מליצור קשרים עם אנשים הוא יטה לתפקיד יחסי ציבור. בתפקיד זה אפשר להתחיל כחלק מאגף יחסי ציבור בארגון ועד לבעל משרד יחסי ציבור המתמחה בנושא מסוים. מאחר ולתפקידים אלה יש תחום עניין משותף ניתן לראות חציית קווים מקצועיים.

דוברות ויחסי ציבור הם שירותים משלימים זה לזה. אגף הדוברות בארגון מבצעת את העבודה השוטפת של הארגון. תחזוקת הקשר עם אנשי תקשורת, ידיעות פרסומיות, טיפול בנושאים שוטפים. במקרים בהם יש צורך לעלות מדרגה, לשדרג פעילות, להודיע על משהו חדש זהו סוג של פרוייקט רגעי עליו אחראי איש יחסי הציבור לתכנן ולבצע.

ישנם משרדים בהם יש גם תחום של יחסי ציבור וגם אגף של דוברות עבור לקוחות. לעיתים, איש יחסי ציבור הראשי הופך לדובר עבור לקוחותיו. הסיבה לכך, כיוון שהוא מכיר את האנשים אותם הוא מייצג, הוא נחשב לאיש אמון מטעמם והוא חשוף לז'רגון המקצועי. פועל יוצא מכך, הוא יודע באיזה אופן לנתח את סוגיות ספציפיות ואיך להציג את העובדות.

יחסי ציבור ודוברות הם למעשה שני הצדדים של אותו מטבע – תדמית עסקית, הצלחה שיווקית, עמידה ביעדים ושמירה על מודעות בקרב תודעת לקוחות.

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר